O sztucznej inteligencji na morzu i w kosmosie będą rozmawiać uczestnicy konferencji, która odbędzie się na Politechnice Gdańskiej 23 maja. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy naukowców, praktyków i studentów. O sztucznej inteligencji na morzu i w kosmosie będą rozmawiać uczestnicy konferencji, która odbędzie się na Politechnice Gdańskiej 23 maja. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy naukowców, praktyków i studentów.
Jeśli morskie mapy elektroniczne (ENC) będą powszechnie dostępne, odegrają niezwykle ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa statków. Niezawodne mapy elektroniczne są niezbędne w czasach, gdy coraz częściej mamy do czynienia z zakłóceniami sygnału GPS, cyberatakami, wyłączeniami systemów identyfikacyjnych statków oraz włamaniami do sieci informatycznych flot, spedytorów, operatorów logistycznych i portów.
Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.
Statek, gondola turbiny wiatrowej, silnik U-Boota, roboty humanoidalne, wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja oraz prawdziwe radary i narzędzia pomiarowe. To wszystko i jeszcze więcej już 4 i 5 kwietnia – Politechnika Morska zaprasza wszystkich zainteresowanych studiami na dni otwarte.
Znamy już ekonomiczne i ekologiczne sposoby przemieszczania dużych mas ludzi w miastach. Te najbardziej efektywne obejmują ruch na szynach (największe wolumeny, najniższe koszty na pasażera, zmniejszenie ruchu na drogach), te trochę mniej efektywne obejmują ruch na kołach. Czy są inne drogi przemieszczania ludzi w miastach, które stanowić mogą doskonałe uzupełnienie transportu publicznego?
Rewolucja informatyczna i informacyjna nie omija portów morskich. Narzędzia Przemysłu 4.0 trafiają do portów, które już od dawna są nie tylko miejscem przeładunków i uszlachetniania towarów ale również działalności przemysłowej najwyższej jakości. A właściwie nawet od zawsze.
Wytrenowana przez holenderski zespół sztuczna inteligencja w mgnieniu oka liczy foki na lotniczych zdjęciach. To przykład na to, jak SI może przyspieszyć pracę naukowców.
W środę 24 stycznia br. w Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni, odbyło się podpisanie umowy o współpracy pomiędzy uczelnią a Airbus Helicopters. W jej ramach zostaną wdrożone projekty szkoleniowe dla studentów i kadry naukowej Akademii oraz współpraca przy projektach badawczych i technologicznych prowadzonych w zakładach Airbus w Łodzi.
Działalność człowieka coraz wyraźniej widać na morzach i oceanach – wynika z najnowszych badań. Trzy czwarte dużych statków rybackich nie jest śledzone przez żadne publiczne systemy monitoringu, wiele z nich łowi na wodach chronionych. Lawinowo wzrasta też liczba morskich farm wiatrowych i platform wiertniczych.
HAROPA PORT czyli porty w Hawrze, Rouen i Paryżu wprowadzą zaawansowane układy informatyczne do systemu nawigacji prowadzącego aż do terminali w Paryżu. W ten sposób poprawi się bezpieczeństwo nawigacyjne na podejściach do portów, w samych portach, a szczególnie na Sekwanie. Może warto pomyśleć nad wprowadzeniem takiego systemu w portach Zatoki Gdańskiej oraz Szczecin-Świnoujście?
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie